
Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO
27 sierpnia 2022Odwiedź firmy SEO - skorzystaj z doświadczenia specjalistów.
Firmy oraz administratorzy witryn internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie starań . Nie posiadając doświadczenia w zakresie SEO i nie śledząc na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – kluczowe – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednak nie każda firma się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przekazany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam także osoby od grafiki, programowania, kampanii Google Ads i content marketingu, które służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Postaw na doświadczoną i transparentną firmę SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Zalecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych czy kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest zakładka „Case study”. Przed podpisaniem umowy warto przeanalizować studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz jakie problemy udało jej się rozwiązać. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Drugi niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta towarach bądź usługach, które zamierza wypromować.
Rozliczenie za wyniki – czy to dobry model rozliczenia z firmą SEO?
Ostrożnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują rodzaj umowy z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim systemie klient płaci agencji SEO wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top5). To wciąż całkiem popularny rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt przy pomocy naruszania reguł określonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, zatem rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby opracować skrupulatny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]