
Biznes powinien zaistnieć w mediach – o produkcji filmów promocyjnych
13 kwietnia 2020Słynne powiedzonko mówi, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono również w marketingu, który od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Na początku były to jedynie zdjęcia, jednakże wraz z zaawansowaniem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a później telewizji i internetu, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś filmy są jednym z trzonów dużych i małych kampanii – nieważne, czy chodzi o reklamę jakiegoś produktu, akcje społeczne czy też budowanie wizerunki marki. Tak rozległe przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki różnorodności ich form, wśród których bez trudności można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do danej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak podmioty publiczne i firmy korzystają z nich do promocji?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym podczas promocji produktów. Dobrze znamy je z TV, jednak ostatnimi czasy głównym kanałem ich rozpowszechniania jest też internet – raz za razem natrafiamy na nie w YouTube lub na portalach informacyjnych, prócz tego popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w tramwajach i autobusach. Trzeba wspomnieć też o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem strategii kreowania właściwego wizerunku firmy w oczach potencjalnych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko firmy, ale również różne instytucje – między innymi te zajmujące się reklamą fundacji, regionów bądź miast i organizacji charytatywnych. To środek nadający się znakomicie do zaprezentowania piękna danego miejsca, przebiegu różnego typu inwestycji (np. budowy obiektów przemysłowych czy dróg) albo szczegółów działaniach charytatywnych. Analogicznym typem są filmy eventowe, stanowiące formę podsumowania rozlicznych wydarzeń.
Produkcja filmów – u kogo zamówić ich wykonanie?
By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła przewidywane efekty, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Wobec tego produkcję filmów wypada powierzyć sprawdzonej, doświadczonej ekipie. Poziom usług świadczonych przez wybrane studio zilustruje nam jego portfolio. Równie ważne jest również to, jakiego sprzętu ono używa. Chodzi m.in. o drony umożliwiające wykonanie ciekawych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.