Google uczy, jak zatrudnić agencję SEO

3 października 2022

Więcej o tym, jak wybrać agencję SEO.

Jeśli posiadasz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę www, z pewnością po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, by była ona widoczna pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste wszak, iż dziś obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie tu gros klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją działalnością. Jak wobec tego znaleźć solidną firmę SEO? Polecamy kierować się wskazówkami specjalistów.

Google doradza, jak znaleźć dobrą firmę SEO

Nie można negować, iż cała branża usług SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo tylko za sprawą Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak np. Yahoo, Baidu czy też DuckDuckGo, wciąż najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się pozyskać widoczność w internecie, powinien pracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, zwykle jest to nierealne bez doradztwa ekspertów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea SEO jest czymś zupełnie nowym, i nakręciło krótki instruktaż, jak wybrać dobrą firmę SEO.

Kluczowe cechy rzetelnej agencji SEO

Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem w prosty sposób objaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:

  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze słowa kluczowe,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych wdrożeń, np. poprzez cykliczne raporty i ciągły dostęp do statystyk strony,
  • umiejętność szacowania czasu oraz budżetu niezbędnego do zakończenia zakładanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa branża klienta, jakie są jego cele i kto stanowi jego najsilniejszą konkurencję.

Przedstawicielka Google wskazuje też, iż solidna agencja SEO w żadnym wypadku nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, w szeregu przypadków dającą widoczne efekty zwykle po kilku miesiącach działań.