
Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP
28 września 2022PBN - poznaj pełną ofertę.
By konsument odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – użyteczne jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są często stosowane jako jeden z komponentów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później należy przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z możliwości PBN
Prywatne sieci portali idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz telefon czy e-mail. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, wiarygodne informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, bieżącymi informacjami, prawem czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO