Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

14 lipca 2019

Więcej informacji o pozycjonowaniu Krakow - skieruj się tutaj

Funkcjonują 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Retkinia”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to solidne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż rośnie trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– smartfon LG G6 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy lub Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]