
Produkcja spotów reklamowych – jak przyciągnąć klienta?
8 września 2019Spoty reklamowe to zwykle półminutowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) lub przed seansami w kinach. W czasach łatwego dostępu do sieci WWW doskonałym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, jako treści promowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, nieszablonowe podejście do przedstawianego tematu. Ze względu na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich twórcy prześcigają się w pomysłach, jak przykuć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – montażu, dźwięku czy korekty kolorów. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również doświadczonych aktorów i lektorów. Fundamentem dobrego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz przyciągający uwagę odbiorców, zadziwiający kreatywnością, a niekiedy nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.