Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

26 marca 2024

Więcej szczegółów o audycie SEO.

Pojęcie audytu – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem rozmaitych aspektów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak prędkość wczytywania się strony, strukturę nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły i wiele innych aspektów. Oprócz samego zestawienia uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone też sugestie co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wykazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

W internecie znajduje się masa stron oraz narzędzi, za pomocą których szybko i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Całkiem sporo. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo błędów (przykładowo w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od kilkunastu dni do ok miesiąca. Czas na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go wykona. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszystkich kluczowych błędów kryjących się w witrynie. Jeżeli strona została uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento lub na otwartym szablonie, to błędów do naprawienia może być cała masa. Gdy strona powoli się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym pomysłem.

Audyt SEO – co wykaże, gdy będzie przeprowadzony dokładnie

Dobrze wykonany audyt SEO może ujawnić szereg wad strony, najczęściej:

  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]