
Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie
21 stycznia 2019Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo starań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.